недеља, 19. октобар 2014.

Kakao maslac (Cocoa butter)

Ovaj blog je posvecen 100% prirodnom, organskom preparatu za negu koze tela, lica i usana. A takodje je izuzetno zdrav u ishrani. Rec je o kakao maslacu koji me je potpuno odusevio.



 Kakao maslac u kozmetici:
  • hidrira i omeksava
  • stiti od UVA i UVB stetnih zraka i drugih negativnih spoljnih uticaja
  • podstice melanin sto omogucava brze tamnjenje
  • ravna bore i vraca sjaj
  • ublazava strije i celulit
  • uspesan u borbi protiv ekcema, oziljaka, opekotina i drugih ostecenja koze.

Kakao maslac sadrzi: 
  •   60% zasicenih masnih kiselina (stearinska, palmitinska, miristinska) 
  •   30% - 40%  mononezasicenih kiselina (oleinska, palmitoleinska)
  •   5% - 10% polinezasicenih masnih kiselina (linolna, linolenska)
  •   vitamin E, C, magnezijum (Mg), gvozdje, cink, bakar, brom,  mangan,
  •   najveci je antioksidant (sadrzi polifenole, katehine, epikatehine)
  •   Omega - 6 masne kiseline
  •   PEA (feniletilamin)
  •   serotonin i dopamin hormoni srece
  •   triptofan - aminokiselina koja stiti od stresa
  •   anandamin - endorfin koji pruza osecaj zadovoljstva stvara dobro raspolozenje

Moje iskustvo:

Letos sam bila u potrazi za nekim hidratantnim preparatom za kozu tela. Moja koza je dosta osetljiva i sklona alergijama. To je valjda sudbina svih prirodnih plavusa. Tako da sam resila da uzmem nesto "iz prirode".

Citajuci forume, uocila sam da ljudi dosta hvale shea i kakao maslac. Dvoumila sam se za koji da se odlucim. S obzirom na to da je bilo leto, odlucila sam se za kakao buter iz razloga sto pomaze brzem tamnjenju, a i delovalo mi je da neodoljivo mirise. I zaista ima predivan cokoladni miris. Nekada mi, prosto,  dodje da ga olizem sa koze.

Kada sam otvorila pakovanje, maslac je bio izlomljen u komade koji su bili tvrdi i suvi. Zbog tog cvrstog stanja u kome se nalazi, deluje nemoguce namazati ga. Ali bez panike, kakao maslac se postepeno topi na temperaturi tela. Uzela sam jedan komad i drzala ga u stegnutoj saci minut-dva, i zatim to parce prevlacila po kozi kao stik. Koza je zablistala, sinula, omeksala i neodoljivo zamirisala. Efekat hidratacije  je dugotrajan.

Letos sam ga koristila iskljucivo za telo. Medjutim, s pocetkom jeseni, lice mi se strasno isusilo i uzasno se perutalo. Inace, lice ume da mi bude problematicno, neki delovi su masni, neki suvi, a i bubuljice umeju da prave probleme. Ovog puta je celo lice bilo suvo i perutalo se. Odradila sam piling i odlucila da stavim kakao maslac na celo lice. Bila sam skepticna misleci da ce mi zapusiti pore i izazvati bubuljice. Koristila sam ga par dana i rezultati su bili inzvanredni. Lice je dobilo neki zdrav sjaj, bilo je mekano i glatko. Sto bi rekli "kao bebina guza". Osim za telo i lice, takodje je odlican kao balzam za usne.


Kakao u ishrani:

Kakao je izuzetan antioksidant koji je odgovoran za ukupno zdravlje organizma.
  • stiti organizam od slobodnih radikala
  • smanjuje stres i depresiju
  • stiti od bolesti srca i krvnih sudova
  • stiti od mnogih vrsta raka
  • regulise secer i holesterol
  • odlican izvor gvozdja
  • podstice bolje pamcenje i koncentraciju
  • regulise krvni pritisak

Imajuci u vidu sve navedene blagodeti kakaa, nije ni cudo sto su ga od davnina zvali "Hrana bogova"

Savet: Kupujte iskljucivo 100% prirodan, organski kakao maslac, jer se kod preradjenih prilikom rafinacije  gube nutritivna svojstva. Bilo da ga koristi u kozmetici ili ishrani, ne topite ga na temperaturi vecoj od 38 stepeni, jer time gubi svoje nutritivne vrednosti.

3 коментара:

  1. Nikada mi ne bi palo napamet da koristim kakao maslac u nezi koze. Super ideja. Gde ti kupujes maslac i po kojoj ceni? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je mama kupila u zdravoj hrani i platila je oko 600 dinara cini mi se. E sad, ja sam ga trazila isto po zdravim hranama ali ga nisam nasla, tako da se moze reci da ga ima u bolje snabdevenim zdravim hranama :) Veliki pozdrav

      Избриши